Ambasadorzy Mistrzostw Mechaników
jestem ambasadorem marki olejów PLATINUM ORLEN OIL! Od 12. roku życia rywalizuję w motosporcie. Smak pierwszych sukcesów poczułem ścigając się na dwóch kółkach i zdobywając 6. miejsce w Rajdzie Dakar. To ono rozbudziło we mnie marzenie i wyznaczyło cel – wygrać Dakar. 6 lat temu przesiadłem się za kierownicę auta, a miejsce na podium Dakaru było tuż tuż, w 2018 i w 2021 roku zająłem w tych najtrudniejszych zawodach na świecie 4. miejsce. W 2018 sięgnąłem także po puchar świata, a w 2020 po podwójne mistrzostwo Polski – w driftingu i rajdach terenowych oraz wicemistrzostwo Polski w rallycrossie. Wielką pasją darzę drifting – jazdę w kontrolowanym uślizgu – w tej dyscyplinie jestem wielokrotnym Mistrzem Polski. Jako doświadczony kierowca wiem, jak ważny dla samochodu jest olej najwyższej jakości. To jednak nie wszystko! Układ chłodzenia jest kluczowym elementem konstrukcji silnika – utrzymuje jego temperaturę na odpowiednim poziomie oraz zapobiega jego przegrzaniu i uszkodzeniu.
Polecam, Kuba Przygoński
Cześć tu Robert Kubica,
jestem ambasadorem marki olejów PLATINUM ORLEN OIL! Swoją przygodę z motosportem zaczynałem od gokartów. Po raz pierwszy jeździłem tym pojazdem już jako sześciolatek, a w 1994 uzyskałem licencję kartingową. Moim pierwszym oficjalnym startem były zawody w Poznaniu, w których zwyciężyłem. W debiutanckiej rundzie Juniorskich Mistrzostw Włoch zdobyłem pole position i dwukrotnie zająłem drugie miejsce. W 1998 r. zostałem Juniorskim Mistrzem Włoch i wicemistrzem Europy, wygrałem też Monaco Kart Cup. Pierwsze kilometry, jako kierowca testowy zespołu F1 przejechałem podczas testów na torze Catalunya w Barcelonie 25 stycznia 2006. Mój moment debiutu w Formule 1. nastąpił podczas Grand Prix Węgier w 2006 r. w barwach BMW Sauber. Największym moim dotychczasowym osiągnięciem jest zwycięstwo w Grand Prix Kanady w 2008 r. 12 razy stawałem na podium w zawodach Grand Prix F1. W latach 2013–2016 startowałem w Rajdowych Mistrzostwach Świata, a w debiutanckim sezonie, za kierownicą Citroena DS3 RRC, zostałem Mistrzem Świata klasy WRC 2. W 2019 r. oficjalnie powróciłem do ścigania w Formule 1. Po latach doświadczeń w prowadzeniu różnych pojazdów wiem, jak ważne jest używanie profesjonalnych olejów. Dlatego rekomenduje oleje syntetyczne z linii PLATINUM Max Expert, bo odpowiadają najwyższym wymaganiom producentów samochodów osobowych. Ich unikalna formuła jest wynikiem badań oraz testów prowadzonych przez technologów z ORLEN OIL.
Cześć tu Miko Marczyk,
jestem ambasadorem marki olejów PLATINUM ORLEN OIL!
Jestem kierowcą wyścigowym, aktualnie jeżdżę Citroenem C2 s1600 RX DM, którym ścigam się w Mistrzostwach Europy CEZ i walczę o tytuł mistrza. Pasją zaraził mnie tato. Od kiedy pamiętam jeździłem z nim na wyścigi górskie. W wieku 6 lat tato wziął mnie na gokarty halowe, a rok później wystartowaliśmy w Mistrzostwach Polski ROK w kartingu. Sezon później wzięliśmy udział w Serii Rotaxa. Ze względu na wzrost i wagę miałem ciężko, aby rywalizować z czołówką. Tato postanowił, że zbudujemy pierwsza rajdówkę. Był to Citroen Saxo z silnikiem 1.6. Wystartowaliśmy w okręgowych zawodach na torze, gdzie dopuszczali kierowców z licencja kartingową. Na pierwszych zawodach samochodowych w wieku 11 lat wygrałem klasyfikację generalną. Zostaliśmy w tej serii jeszcze przez dwa sezony, ponieważ tor był blisko (20 km od domu), a inne zawody nie dopuszczały mnie do startu. W drugim sezonie jeździłem VW Golf 6 Cup z napędem na cztery koła i silnikiem 1.8 turbo o mocy około 300 koni mechanicznych. Miałem wtedy 12 lat. Natrafiliśmy potem na Race Day, który organizował zawody ogólnopolskie na torach Jastrząb, Kielce, Ułęż, Modlin, Słomczyn. Wtedy startowałem Seatem Leonem TCR 4×4 z silnikiem 2.0 T o mocy 350 koni. Wywalczyłem 2 tytuły Mistrza w grupie 4×4 i Junior. Miałem wtedy 13 lat. Następnie zbudowaliśmy Citroena C2 S1600 RX DM i wystartowaliśmy w Mistrzostwach Polski Rallycrossu. Sezon później zdecydowaliśmy się na Mistrzostwa Europy CEZ w Wyścigach Górskich. Niestety aby być wliczonym w klasyfikacje sezonu trzeba mieć ukończone 16 lat. Miałem wtedy 15. Gdyby nie wiek zdobylibyśmy tytuł Vice-Mistrza Europy. W tym roku startujemy w tym samym cyklu i walczymy o Tytuł. W przyszłości chcemy wystartować w wyścigach płaskich. Na co dzień dużą ilość czasu poświęcam mechanice samochodowej. Pomagam tacie w projektach i również posiadam swoje projekty, przy których sam pracuję. Nie tylko mechanika jest moja pasja – również gram na fortepianie, pianinie i trenuję boks. Jestem zawsze z Wami i czuję się zaszczycony, że mogę z wami współpracować. Będę dla was łącznikiem pomiędzy młodym a tym trochę starszym pokoleniem.
Do zobaczenia!
Mechanik z powołania i wykształcenia. Czternastokrotny mistrz Polski w wyścigach i rajdach samochodowych. Promotor zawodu mechanika oraz ambasador Ogólnopolskich Mistrzostw Mechaników.